این کنسرت در سالن queen elizabeth hall در مجموعه فرهنگی هنری southbank لندن اجرا شد. محلی که کنسرتهای موسیقی اصیل و کلاسیک کشورهای مختلف جهان برگزار میشود.


کنسرت با ترجمه های جدید گزیده ای از اشعار مولانا توسط " دبستان شعر لندن" آغاز شد. ابول فروشان ترجمه جدید اشعاری که توسط علی عبدالرضائی انتخاب شده بود را با پخش موسیقی الکترونیک ، دو زبانه اجرا کردند.


گروه سیمرغ ؛ گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم لندن هستند که به رهبری امین فولادی اشعاری از مولانا را بصورت تلفیقی، رپ و سنتی؛ اجرا کردند. سیمرغ با استفاده های از صداهای الکترونیک و سازهای اصیل کار آزمایشی تازه ای را ارائه دادند.


فریناز از هلند ( از گروه انتقام) به صحنه آمد و کاری را با الهام از اشعار مولوی اجرا کرد. گروه انتقام شامل فریناز و سوگند می باشد که چند هفته پیش دچار تحول بزرگی شد. سوگند از گروه جدا شد و به تنهائی به کارهای پاپ در آلمان ادامه خواهد داد ولی فریناز در سدد است که کار گروه انتقام را با استفاده از خواننده دختری دیگر ؛ ادامه دهد.


ریویل (مهرک) که گروه "شاعران سمی" یا poisonoue poets را در لندن دارد ، برخلاف وضع بد جسمانی؛ بهمراه علی و پرشیا (دختر ایرانی رپ خوان در شهر منچستر) به روی صحنه آمد و شادترین و پرشورترین قسمت کنسرت آن شب را اجرا کرد.


در پایان عرفان که از خواننده گان رپ کالیفرنیاست بهمراه دو خواننده دیگر خشایار و افرا ترانه های آلبوم خود "از خانه تا گور" را اجرا کرد و ترانه ای را به مولانا تقدیم کرد. در پایان اجرای جدیدی از یکی از اهنگهای خود را با همکاری "مهراد هیدن از گروه زدبازی " و "reveal" اجرا کرد و کنسرت آن شب را به پایان برد.